В рамките на Седмицата на модата в Милано актриси, светски личности и модели се събраха в разкошните зали на Società del Giardino, за да отпразнуват годишнина. Топлото, много меко и обгръщащо палто Teddy Coat от Max Mara навърши 10 години и отбеляза този крайъгълен камък заедно с Vogue Italia със събитие.
А сякаш вчера това много обичано и модерно палто, толкова приличащо на мека играчка, направи своя дебют на модния подиум.
Защо вече 10 години не излиза от гардероба на всяка стилна и модерна дама ?
Защото е мекo, обгръщащo и забавнo. Това палто, което толкова много прилича на плюшено мече, бе пуснато на пазара през 2013 г. и се превърна в нещо като „домашен любимец“, обичан и желан от жените по целия свят. Раждането му се дължи на творческия директор Иън Грифитс, който се присъединява към Max Mara през 1987 г. Един ден, докато търси вдъхновение в архива на марката, съвсем случайно забелязва странно творение сред рафтовете.
„Това беше мъжко палто с дълъг косъм, което основателят на компанията, Achille Maramotti, беше направил за свой приятел през 50-те години на миналия век“, казва той. „Оттам дойде и просветлението: да създам подобна дреха в оголемен размер, но и в търсене на баланс между забавление, елегантност и престиж. Стори ми се, че моментът е подходящ: модата беше започнала да гледа с интерес към света на детството и жените бяха започнали да демонстрират този интерес. Като деца, търсещи нещо, което да им даде усещане за сигурност, прегръдка. Teddy е създадено с тази цел - за да ни припомни гушкането."
Палтото от 50-те години на миналия век има много традиционен вграден ръкав, мъжка яка и двойно закопчаване и следователно е напълно преосмислено в дамска версия. «Реших да създам иновативен обем, който да не захлупва силуета. Проблемът с извънгабаритните дрехи е, че след като ги облечете, това лесно се случва“, обяснява той. «Материалът, който използваме, помага за получаване на по-солиден обем. Има копринена основа, допълнена с трикотажно трико, а животинското влакното обикновено се обработва, за да стане конеца по-обемен благодарение на струя горещ въздух. Това е базата. След това козината се подстригва, за да стигне приблизително 5 сантиметра."
От дебюта си на котешката пътека през 2013 г. до днес, това обичано палто придоби емблематичен статус. Стана класика. „Но това не означава, че е „консервативно“, обяснява модният дизайнер. „Много хора бъркат тези две понятия."
Achille Maramotti основа тази компания, за да облече жената, която иска да промени света, жена с кариера, която иска да лети все по-високо и по-високо. Жена революционерка. И как се облича тази жена, за да направи всичко това? С класически гардероб, за да бъде взета на сериозно. В производството на традиционна дреха има място за творчество - такова, което не ви отегчава: „Теди“ има изключителен характер, който няма как да му позволи да остане анонимно.
"Това, което го прави обичано, е точно онзи пашкулест аспект, който го превръща, благодарение на неговата уникалност и индивидуалност, в пълноценно палто с изявление. Надявах се да стане емблематично, но никой не можеше да бъде сигурен. Първата година нямаше голям отзвук, особено сред нашите купувачи, които бяха скептични относно концепцията за такова макси палто: продадохме няколко бройки и трябваше да изчакаме две години, за да го представим отново в колекциите. Когато го пуснахме отново в продажба, имаше голям бум, всички го чакаха. Задачата на стилиста е да възприеме какво иска потребителят, от какво се нуждае, преди той сам да го разбере. Не е лесно, но когато се случи, постигаш страхотни резултати."
Оттогава Teddy остава неизменно същото, правейки място за други елементи, като късото яке, както и за нови цветове и шарки. Това, което се променя обаче, са неговите интерпретации с последователността на модните сезони, които подчертат най-големия му дар: умението да преобразява. Можете да го носите с обувки на ток за вечерта, но също и с дънки и кецове и винаги стои перфектно.
„Винаги е интересно да видя разнообразието от комбинации: продължавам да се изумявам всеки път. Наистина е вълнуващо да го видим как поема по нови пътища всеки път в съответствие с развитието на тенденциите: все по-любопитен съм да откривам нови“, казва ентусиазирано Грифитс.
„Обикновено жените не обичат да носят еднакви дрехи. Teddy е единственият артикул, който съм виждал да се носи от две приятелки едновременно, без проблеми, тълкуван по съвсем различни начини. Днес това палто се е превърнало в обект на желание и интересът се генерира от хората, които го носят. Освен това е широко копирано, но за мен това не е проблем, защото конкурентите, които го възпроизвеждат, не правят нищо друго, освен да направят оригиналния продукт още по-желан, подклаждайки страстта."
За да отпразнува десетата си годишнина, Teddy Max Mara ще бъде главният герой на няколко интерактивни инсталации, а рекламната кампания, заснета от Тайлър Мичъл, ще бъде стартирана с участието на Мариакарла Боскано, облечена в емблематичното палто и разпространяваща посланието, което е мантра на всяка икона уважаваща себе си: „Бях, съм, ще бъда“.
Още една муза, която влиза в листа с легендарни жени, които вдъхновяват Грифитс. „Има много, започвайки от 1800 г. и и стигайки до днес, всичките им снимки са изложени пред бюрото ми“, казва той. „Всички те са различни една от друга, но заедно съставляват жената Max Mara. Тя е най-добрата ми приятелка, когато работя, винаги мисля за нея, опитвам се да си представя какво може да хареса и какво би могло да влезе в нейния гардероб. Днес, ако видя Лейди Гага или Джулия Робъртс да носят Teddy, изпитвам голямо удовлетворение.Но когато срещна жена, която върви по улицата с това палто и си помисля, че може би е работила много, за да спечели и да си го купи, изпитвам още по-голямо удоволствие“, добавя той. „В крайна публиката беше тази, която направи Teddy най-емблематичното палто в цялата ми кариера, давайки ми своеобразно признание."