Седмицата на модата в Милано беше изпълнена с много интересни моменти този сезон – Райън Гослинг беше на първия ред за дългоочакваното първо шоу на Сабато Де Сарно за Gucci, Питър Хокингс направи своя дебют като творчески директор на Tom Ford, а Клаудия Шифър се върна на подиума за Versace. Въпреки това, моментът, който предизвика най-голям шум в социалните медии, без съмнение бе Наоми Кембъл, която представи предизвикателна прозрачна рокля на Dolce & Gabbana.
Кембъл от десетилетия е неизменна част от кастингите на най-добрите дизайнери и сега в Dolce тя за пореден път ни напомни защо се е издигнала до статут на супермодел след първото си ревю за Jasper Conran през 1986 г. Характерната й походка е заладяваща и плавна – та тя дори успява да движи косата си в такт със стъпките си. Неслучайно е увековечена в текста на „Get Me Bodied“ на Beyoncé.
Казано кратко и ясно, никой не ходи по котешката пътека като Наоми Кембъл.
„Все още ми харесва, но е изнервящо! Защото съм на 53 години и дефилирам с момичета на 18!“ каза моделът по-рано за британския Vogue.
Нищо няма да ви накара да се почувствате толкова чувствени и мистериозни, колкото рокля на Доменико Долче и Стефано Габана. Моделите като Наоми вървят със сигурна стъпка в подобна дреха.
„Не искаме да изглежда така, сякаш колекцията ни е предназначена само за поколението на социалните медии“, каза Доменико Долче пред модния критик на британския Vogue Андерс Кристиан Мадсен в Милано, „Искаме да се обърнем към жените от всички възрасти, поради което не сме избрали само нови лица, но и утвърдени модели. Искаме да празнуваме стила на по-зрелите жени. Всички говорят за новите поколения, но е важно да гледаме към жените от всички възрасти и фигури.“
Шоуто на Dolce & Gabbana за сезон пролет лято 2024 г. бе вълнуваща комбинация от облекла, вдъхновени от корсета и прозрачното бельо, където лекотата и неосезаемостта на дантелата и воала контрастират със майсторската изработка.
Тонът очевидно бе секси и предложи всички клишета на съблазнителното бельо, но изчистено без перли и пайети. Колекцията бе завръщане към същността, към ДНК-то на Dolce & Gabbana, към чувствените сицилиански корени. Дори използваните материали са в духа на традицията, която тук напомня за италианските ателиета: не само заради строгото черно, но и заради мъжкия мотив на райе, който намери нова женствена конотация, в образа, представен от Витория Черети.
Съблазънта сама по себе си е мистерия, а Доменико и Стефано сякаш добре знаят тайните й, защото я артикулират изключително майсторски чрез „пълни“ и „празни“ пространства: като прозрачните фолиа, които са изработени от дантела, воал и PVC и са в контраст със сатененото бельо, непрозрачните ботуши с чорапи (които тук са вдъхновени от дългите чорапи) и комбинацията от текстури, като гореспоменатото бяло-сиво райе. В тази колекция дрехите придобиват двойно значение: целомъдреният тренчкот (който обикновено покрива и защитава) тук разкрива с прозрачното си фолио, или палтото, което се превръща в рокля, която пък няма рамо. И накрая, най-бляскавата нотка - леопардовият принт като изражение на мистериозната жена с мощна и котешка съблазнителна сила. За финал Наоми Кембъл, с която започнахме и която беше черешката на това модно шоу.