Седмицата на висшата мода в Париж отмина. Дизайнерите представиха своите couture колекции за сезон пролет-лято 2024, а стрийт-стайл звездите демонстрираха интересни стайлинг-идеи. И така, време е да обобщим и подчертаем основните тенденции, наблюдавани на модните подиуми.
Блясъкът на 50-те години
Марки като Chanel, Dior и Armani Privé възродиха стила и блясъка от 50-те години на миналия век и предложиха приказни вечерни тоалети точно преди сезона на наградите. Основният елемент на всички тези ревюта бяха рокли с талия на оса, разширяващи се до обемни многопластови поли. В Chanel те бяха представени в бебешко розово, а в Dior Мария Грация Кюри проговори на езика на моарето и полка точките. Armani Privé представи класически официални облекла и приказни бални рокли без презрамки.
Прозрачност и чувственост
Една от най-неочакваните теми на Седмицата на висшата мода този сезон беше еротиката, която завладя особено модните подиуми на Maison Margiela и Jean Paul Gaultier. Симон Роша отдаде почит на кодовете на Gaultier и разработи своя собствена версия на силуетите на модната къща, създавайки конусовидни сутиени във формата на розови шипове. От иконоборческия ум на Джон Галиано идват меркините и роклите с шев - колкото неприлични, толкова и красиви. Междувременно Valentino закри шоуто с "гола" рокля. Лицето беше покрито, а торсът – открит... сексуалност в чиста форма.
Научнофантастичен шик
Пътуване в бъдещето ни предложи Schiaparelli, където киноманът Даниел Роузбери се вдъхнови от научнофантастични филми. Присъствието на Зендая на първия ред само направи научната фантастика още по-явна. Ким Джоунс на Fendi също тръгна по футуристичния път този сезон. „Исках колекцията да изглежда доста графично, а не романтично, мислех за Fendi и как Карл винаги е имал елемент на „футуризъм“, каза той пред пресата. Дизайните му бяха остри и архитектурни, а шоуто завърши с брилянтен проблясък на сребърната космическа ера
Пелерини
Невинност
Момичето от минали сезони - с панделки и розови дрехи, което обича балета - блесна и в Париж. Дизайнерите решително се доближиха до темата за невинноста, съчетавайки ултра-женствени линии с по-остри силуети и провокативни материи. Такъв беше случаят с Jean Paul Gaultier и Maison Margiela, където богатите цветове и пищните поли намекнаха за романтика и мрак едновременно. Междувременно Chanel заложи на тяхната изтънченост, съчетавайки сака от туид с прозрачни поли, като по този начин смесиха зрялост и младост.