Познавам хора, които не започват деня си без да са прочели хороскопа си. Познавам сериозни предприемачи, които редовно посещават астролози, за да им изготвят хороскопи.
Юлия Родочинска, която е маркетолог с 15-годишен опит, споделя, че за нея астрологията не е нищо друго освен печеливш бизнес. Да, астрологията се е превърнала в неразделна част от живота ни. Но досега човечеството не е могло да каже категорично, че астрологията е добре поддържан бизнес. Не можем да твърдим, че тази наука за звездите и планетите е чиста лъжа, но можем да кажем, че тя е станала популярна не благодарение на сбъдналите се предсказания, а на правилния маркетинг. Днес много хора правят изчисления, натални карти, поръчват си солариум преди рождения си ден и т.н.. Преди десетилетия обаче това изглеждаше като пълна глупост.
За да „продадете“ някаква идея на хората, трябва да я направите противоречива, казва Родочинска. Това е махало, което се люлее: трябва да има мнения „за” и мнения „против”. Астрологията е идеален пример за това: има хора, които плюят при споменаването ѝ, има и хора, които не могат да направят нито една крачка без астрология.
Все повече марки избират да използват темата за астрологията. Например, козметичните компании произвеждат уникални палитри за всяка от зодиите, а дизайнерите на бижута създават продукти за всички представители на зодиакалния кръг.
Тъй като маркетингът на астрологията се разви, той буквално превзе всички и всичко. Милиони хора изтеглят приложения (и не пестят от абонаменти), които помагат за създаването на натална карта и дават дневна прогноза, следват акаунти с информационно съдържание, тематичен хумор или обучение.
Статистиката показва, че сега се създават все повече продукти с астрологична насоченост - и хората са готови да плащат за тях.За съжаление, с цел увеличаване на продажбите, астрологията не винаги е използвана честно спрямо потребителите. Съмнявам се, че има професионален експерт зад всеки създаден астрологичен продукт. Отбелязвам, че повечето приложения, производители на съдържание и сайтове не разпространяват уникален продукт, а предлагат общи формулировки, достигащи до възможно най-широка аудитория.В днешно време астрологията се е превърнала в модерно хоби. Младите, успешни, прогресивни и, което е важно, платежоспособни хора са особено склонни да се вслушват в астрологичните прогнози и да се ръководят от тях.