Кристина Кирова

Звездата на смъртта: Учени издадоха как ще приключи животът на Земята

Темата за края на света - ще има ли изобщо такъв и ако да, как и кога ще настъпи той, е актуална откакто човечеството съществува. Почти всички учени твърдят, че край на живота на Земята ще има, но и трябва да се отбележи, че има много и все различни теории по въпроса.

Някои от тях включват сблъсък с комета, друга планета или някакво голямо космическо тяло, след което ще настъпи загуба на кислород. А известна ли ви е теорията, че нашата планета може да бъде погълната от Слънцето? Тя звучи доста правдоподобно.

Астрономи от Масачузетския технологичен институт, Харвардския университет, Калифорнийския технологичен център и други научни центрове са открили звезда, която може да поглъща планети. Умиращата звезда се е уголемила и погълнала планета с размерите на Юпитер. Тя е била в последната фаза от живота си - на червен гигант, която може да продължи до сто хиляди години.

"Събития, свързани с поглъщането на Земята са предсказани много десетилетия назад, но истината е, че досега не сме виждали звездата да поглъща планета", споделя Кишалай Де, астроном в Масачузетския технологичен институт в Кеймбридж.

В допълнение към това, учените твърдят, че повечето от средните по големина звезди в нашата галактика също достигат фазата "червен гигант". Експертите предупреждават, че до 5 милиона години (звучи успокояващо, нали?) Слънцето, което е в края на живота си, също ще се превърне в умираща звезда и най-вероятно ще започне да поглъща други планети. Диаметърът на Слънцето ще се увеличи почти до сто пъти, а по време на растежа си се очаква да погълне Венера, Меркурий и Земята.

Засега обаче можем да си отдъхнем, защото както преди няколко реда установихме, този момент е далеч във времето.

Четете още: Пътешественик откри мистериозен артефакт в Сахара, който не принадлежи на нашата планета