Всеки от нас добре знае, че клюкарстването не е добра идея, особено на работното място. Да, да, точно така – когато колегите започнат да мърморят зад гърба ни, едва ли ще се намери някой, който да е щастлив от този факт.
Но понякога, макар и неволно, се случва да бъдем въвлечени в подобна насока на разговора. Нов човек в екипа, повишаване на колегата или дори странният инцидент с кафе машината може да предизвика не особено приятни дискусии, които трудно да избегнем. Според психолозите можем да се отдадем на клюките, но е важно да знаем къде да сложим границата.
Във всеки работен екип рано или късно се случва нещо, за което трудно можем да мълчим. В същото време Таня Рейнолдс - доцент по психология в Университета на Ню Мексико, отбелязва, че ако се обсъжда поведението на друг колега пред екипа, е добре това да се прави с конкретна интонация или по-точно с тон на загриженост, а не с присмех или гняв.
Например, вместо открито да се радвате на провала на колегата пред другите, по-добре е да изтъкнете, че пораженията, за съжаление, се случват на всички. Подобно изказване няма да ви навреди, макар да развали имиджа на въпросния колега в очите на останалите.
С други думи, дори и да имате възможност да уроните престижа на някого пред околните, по-добре не го правете или го направете с чувство за състрадание, или отзивчивост.
Не забравяйте, че никой не обича онези, които следят, клюкарят или клеветят всеки за най-малката му грешка.