Запомнете, че това са митове и смело напред! - I част

17 май 2013 | 13:18
13423
3
3

Когато поемате към своето фитнес-здравословно-диетично пътешествие, трябва да сте наясно с това кои правила е редно да спазвате, на кои да вярвате и кои да запратите в кошчето на забравата.

В грижата си за красива фигура и здраво тяло е нужно да бъдете добре информирани, за да можете да правите качествени избори в ежедневието си.


Предлагаме ви няколко мита, витаещи в тренировъчното пространство, които се надяваме да ви освободят от натрапчивите и притеснителни догми, с които от години се опитвате да се съобразявате и които често ви оставят обезкуражени и... "дебели".

Мит 1

Колкото повече се потите, толкова повече мазнини губите

Потенето е начин тялото да контролира прегряването, начин, по който то естествено се охлажда. Това означава, че потейки се губите вода, а не мазнина. Мазнините се окисляват вътре в тялото и не се изпаряват през порите на кожата с процеса на потене. Друг е въпросът, че потенето по време на интензивна тренировка е знак, че тялото се е загряло доста добре и вътре в него започват да протичат процеси, които спомагат да изгаряне на мазнини и стягане на мускули.

Четете още: Красотата, здравето и позитивизмът на Ева Лонгория



Мит 2

Правенето на стотици коремни преси ще стопи мазнините в областта на корема

Това е един от най-закостенелите митове! Различните видове коремни преси помагат за заздравяването и оформянето на мускулите в областта на корема, но за да видите тези мускули трябва да бъдат стопени покриващите ги мазнини. Неслучайно множество фитнес гурута по света и у нас не се уморяват да повтарят, че за да се топят мазнини е нужно да се тренира цялото тяло. В тялото има общ източник на енергия и когато правите коремни преси не горите от източника на енергия за корема, а от общия източник на енергия. Общият източник на енергия са подкожните мазнини по цялото тяло, гликогена в мускулите и храната, която приемаме.  Практиката показва, че ако следвате диета с енергиен недостиг достатъчно дълго и тренирате цялото тяло, рано или късно започва топене на мазнини по цялото тяло, като от гените ви зависи къде повече и къде по-малко. Обикновено жените по-лесно стопяват корема, а трудно от бедра и дупе.

Четете още: Руми Илиева разказва за спорта, здравето и насладата от живота

За да изгорите мазнини и с удовлетворение да видите развитите си елегантни мускули трябва тренировката ви да включва едновременно кардио и силови упражнения, както и да обърнете внимание на менюто си. Без внимателно изготвен режим на хранене няма как да постигнете целите си. Ако тренирате усилено, но въпреки това не отслабвате и не виждате желани резултати, означава, че трябва да обърнете внимание на калориите и количеството храна, които приемате ежедневно.

Четете още: Ах, този подут корем



Мит 3

Ако искате да влезете във форма, трябва да се посветите на тичане... Много тичане

Ако искате да отслабвате и в същото време да се стягате, тичането на дълги разстояния не е най-добрата идея. Колкото повече тялото ви свиква с упоритото тичане, толкова по-малко калории започва да гори с времето. Най-добрият вариант за топене на мазнини и стягане на мускули е посвещаване на интервалните тренировки.

Четете още: Влезте във форма със секси амазонката Зузана Лайт

Те представляват къси тренировки от по 20 минути, в които се набляга на 3-4 упражнения, редуващи се едно след друго и повтарящи се по няколко пъти в една тренировка. Така например, можете да правите 4 упражнения – 30 секунди яко изпълнение, 10 секунди почивка и преминаване към следващото упражнение. Така се изграждат серии от упражнения, които се повтарят по няколко пъти за 20 минути. Пример:

Всичко казано дотук само подкрепя избора ви на ефикасна тренировка, която можете спокойно (дори е препоръчително) да редувате с джогинг, който е е истинско вълшебство за сърцето, тонуса и здравето ви.

Четете още: Сваляй целулита, обличай късите панталонки

Утре ще публикуваме и втората част от статията. Нека не ви затрупваме с твърде много информация наведнъж. Ако имате въпроси и желания за определен тип статии, свързани с грижата за фигурата и правилното хранене пишете ни на woman@woman.bg.

Още по темата

Коментари

3 Ang
  20 май 2013 | 12:54 отговор
 

И още нещо .. тичането натоварва прекалено много ставният хрущял, а ако тичате с кофти тренинг обувки пораженията на костиците по стъпалата е потресаващо голям. Дори да сте на 20 години, ако сте решили да сваляте с тичане, ви препоръчвам да взимате добавки за подсилване на ставният хрущял, за да не изревете след 5 години ;)

 
2 Ang
  20 май 2013 | 12:46 отговор
 

Аз практикувам вече 3та година каране на колело 2 пъти седмично по 20 км + тенис 1 път седмично + 60-70 коремни преси на ден + йога почти всеки ден и се чувствам страхотно. Не харесвам фитнес залите, понеже предпочитам да спортувам навън. Храненето трябва да е разнообразно и да се прескачат пиците, спагетите и хляба. И задължително мед вместо захар. Всеки трябва да открие своята комбинация от спортове, които го карат да се чувства добре. Дори да спортувате само 1 нещо , след време тонуса ви се покачва и намирате и други спортове. Но за перфектни бедра, дупе и долна част на корем препоръчвам каране на колело ;)

 
1
  17 май 2013 | 22:29 отговор
 

С всичко се съгласих, само не и със специално изготвения режим на хранене. Аз нямам такъв, просто не ям храни пълни с химия. И си постигам целите за около месец. Тичането също е хубаво макар и да не се свалят особено килограми с него, но не потръскването на копита, което повечето хора правят. Трябва да е интензивно, пък макар и на къси разстояния.

 

Добави Коментар

Най-четени