Автор
Цвета Герчева

Стефани Кръстева, която успя да извади завинаги химията от козметиката

Стефани Кръстева, основателката на иновативния козметичен бранд MUSE, е един от тези иноватори, чието вдъхновение и страст създават история. Тя обединява любовта си към красотата с непоколебимата си преданост към опазването на околната среда и прави точно това, от което светът се нуждае - дава старт на една малка, но значима промяна. И ако до сега сте смятали, че няма как в един крем за лице да няма поне някакъв синтетичен стабилизатор или консервант - е, грешите. Стефани работи няколко години, докато открие формулата на MUSE - чистата козметика без химия, която има силата да дарява красота. 

Срещаме се със Стефани в ранната утрин на един есенен ден, тя пристига с усмивка и лека копринена дреха, говори за бизнес, цени, съставки, опаковки… Чак не мога да повярвам, че пред мен стои една красива жена на 29, която има толкова много идеи в главата си. 

Когато ми разказва за старта на козметичния си бранд, тя споделя за премеждията, търсенето на екип, сблъсъка със старото мислене, че няма как да направиш козметика без химия и синтетични стабилизатори…

“В България се оказа, че има козметика на базата на етерични масла - тя е напълно натурална. Но в нея няма активни съставки. Реално етеричните масла по-скоро омекотяват кожата, правят я по-сияйна. Но там приключва всичко. А кремовете, които имат активни съставки - в тях има прекалено много химия. Част от съставките в масовата козметика, която си е сложила етикет “Натурална” са направо канцерогенни. Можете да проверите сами - има такива приложения (INCI Beauty), в които като въведеш съставките на даден продукт или сканираш баркода на опаковката, излиза цветна графика. Нюансите са зелено, жълто, оранжево и червено, като зеленият цвят показва натуралните и безопасни съставки, а червените съставки са вече опасни и потенциално канцерогенни. Е - много от натуралната козметика се оказа, че има съставки, които светят в оранжево и червено.” 

Това е една от причините Стефани да потърси алтернатива. 

“Аз самата съм имала кожа, склонна към възпаления. Когато бях по-млада, това беше пречка за мен - проблемната кожа понижаваше самооценката ми, а се оказа че много от козметиката е неподходяща за моя тип кожа.” 

Така се ражда идеята за MUSE, която днес има за цел да се позиционира на европейския пазар. 

Когато стартира с разработването на формулите, Стефани споделя че основната ѝ мисия е козметиката, която създава, да няма химия и синтетични стабилизатори. 

“Имахме трудни периоди. Кремовете променяха цвета си, ставаха на парцали, консистенцията се проваляше… просто когато съставките са само натурални и няма никаква химия, която да ги държи заедно, е много трудно да намериш рецептата, която работи”. 

Към днешна дата обаче, флаконите, изработени от преработена пластмаса, вече са на нощното шкафче на това красиво и смело момиче. Пътят е бил дълъг, но пък резултатът си заслужава, защото Стефани променя нагласата на младите потребители, а всеки спечелен за каузата човек означава, че светът има шанс да бъде по-добро място за живеене. 

“Знам, че моите продукти и специалните им опаковки са капка в морето, но аз държа на тази капка. Всяка стъпка в опазването на Земята е важна, всяка!” 

Докато си говорим за красота, тенденции и съставки, тя споделя че пътува много и то от години, за да се срещне лично с производителите на почти всяка съставка, която се влага в козметиката ѝ. 

Признава, че от тях научава много за продуктите, които използва в MUSE. Така се ражда козметиката, която е напълно натурална, но в нея има активни съставки. И то изключително качествени и във висока концентрация.

От старта на това красиво начинание до сега Стефани е успяла да научи някои важни уроци в бизнеса. Но на първо място: да не прави компромис с качеството и с принципите си за истински чист, но и ефикасен продукт. Така радостта от чиста, натурална и ефикасна козметика с устойчив характер са намерили над 50 000 души, които към момента вече са клиенти на компанията ѝ или потенциално са повлияни от нея. Поръчките растат с 50% на месечна база, а служителите са вече 7. 

През текущия месец октомври ще стартират продажбите на 5 чуждестранни пазара с план през първото/второ тримесечие на 2024 г. да се покрият всичките 27 пазара на територията на Европейския съюз. 

Плановете са амбициозни, но са подплатени с много знания и усилия, необходими за постигането им. 

Когато си казваме "довиждане", Стефани ми споделя под секрет, че козметика от нейния клас в Европа върви по 300 евро. Тя смята да намали тази цена доста и да направи продуктите си достъпни за повече хора. И не - не ѝ завиждайте за младостта, красотата и идеите. На Стефани успехът ѝ отива. Определено.

(в материала има продуктово позициониране)