Стефани Кръстева, която успя да извади завинаги химията от козметиката
Автор
Цвета Герчева

Стефани Кръстева, която успя да извади завинаги химията от козметиката

Стефани Кръстева, основателката на иновативния козметичен бранд MUSE, е един от тези иноватори, чието вдъхновение и страст създават история. Тя обединява любовта си към красотата с непоколебимата си преданост към опазването на околната среда и прави точно това, от което светът се нуждае - дава старт на една малка, но значима промяна. И ако до сега сте смятали, че няма как в един крем за лице да няма поне някакъв синтетичен стабилизатор или консервант - е, грешите. Стефани работи няколко години, докато открие формулата на MUSE - чистата козметика без химия, която има силата да дарява красота. 

Срещаме се със Стефани в ранната утрин на един есенен ден, тя пристига с усмивка и лека копринена дреха, говори за бизнес, цени, съставки, опаковки… Чак не мога да повярвам, че пред мен стои една красива жена на 29, която има толкова много идеи в главата си. 

Когато ми разказва за старта на козметичния си бранд, тя споделя за премеждията, търсенето на екип, сблъсъка със старото мислене, че няма как да направиш козметика без химия и синтетични стабилизатори…

“В България се оказа, че има козметика на базата на етерични масла - тя е напълно натурална. Но в нея няма активни съставки. Реално етеричните масла по-скоро омекотяват кожата, правят я по-сияйна. Но там приключва всичко. А кремовете, които имат активни съставки - в тях има прекалено много химия. Част от съставките в масовата козметика, която си е сложила етикет “Натурална” са направо канцерогенни. Можете да проверите сами - има такива приложения (INCI Beauty), в които като въведеш съставките на даден продукт или сканираш баркода на опаковката, излиза цветна графика. Нюансите са зелено, жълто, оранжево и червено, като зеленият цвят показва натуралните и безопасни съставки, а червените съставки са вече опасни и потенциално канцерогенни. Е - много от натуралната козметика се оказа, че има съставки, които светят в оранжево и червено.” 

Това е една от причините Стефани да потърси алтернатива. 

“Аз самата съм имала кожа, склонна към възпаления. Когато бях по-млада, това беше пречка за мен - проблемната кожа понижаваше самооценката ми, а се оказа че много от козметиката е неподходяща за моя тип кожа.” 

Така се ражда идеята за MUSE, която днес има за цел да се позиционира на европейския пазар. 

Когато стартира с разработването на формулите, Стефани споделя че основната ѝ мисия е козметиката, която създава, да няма химия и синтетични стабилизатори. 

“Имахме трудни периоди. Кремовете променяха цвета си, ставаха на парцали, консистенцията се проваляше… просто когато съставките са само натурални и няма никаква химия, която да ги държи заедно, е много трудно да намериш рецептата, която работи”. 

Към днешна дата обаче, флаконите, изработени от преработена пластмаса, вече са на нощното шкафче на това красиво и смело момиче. Пътят е бил дълъг, но пък резултатът си заслужава, защото Стефани променя нагласата на младите потребители, а всеки спечелен за каузата човек означава, че светът има шанс да бъде по-добро място за живеене. 

“Знам, че моите продукти и специалните им опаковки са капка в морето, но аз държа на тази капка. Всяка стъпка в опазването на Земята е важна, всяка!” 

Докато си говорим за красота, тенденции и съставки, тя споделя че пътува много и то от години, за да се срещне лично с производителите на почти всяка съставка, която се влага в козметиката ѝ. 

Признава, че от тях научава много за продуктите, които използва в MUSE. Така се ражда козметиката, която е напълно натурална, но в нея има активни съставки. И то изключително качествени и във висока концентрация.

От старта на това красиво начинание до сега Стефани е успяла да научи някои важни уроци в бизнеса. Но на първо място: да не прави компромис с качеството и с принципите си за истински чист, но и ефикасен продукт. Така радостта от чиста, натурална и ефикасна козметика с устойчив характер са намерили над 50 000 души, които към момента вече са клиенти на компанията ѝ или потенциално са повлияни от нея. Поръчките растат с 50% на месечна база, а служителите са вече 7. 

През текущия месец октомври ще стартират продажбите на 5 чуждестранни пазара с план през първото/второ тримесечие на 2024 г. да се покрият всичките 27 пазара на територията на Европейския съюз. 

Плановете са амбициозни, но са подплатени с много знания и усилия, необходими за постигането им. 

Когато си казваме "довиждане", Стефани ми споделя под секрет, че козметика от нейния клас в Европа върви по 300 евро. Тя смята да намали тази цена доста и да направи продуктите си достъпни за повече хора. И не - не ѝ завиждайте за младостта, красотата и идеите. На Стефани успехът ѝ отива. Определено.

(в материала има продуктово позициониране)